Lära nytt….. 2

Standard

… Jag vill även lära mig nya tekniker (inte bara gällande strump-hälar) och har länge drömt om att behärska ”Nålbindning”. Redan för ett par år sedan försökte Lena lära mig på stående fot, över disken i galleriet. Jag fick till ett upplägg, men sedan blev det inte mer med det. I år har jag nu äntligen kommit med på en kurs och börjat mina första stapplande, darrande ”stygn”.

Hur det här skall kunna bli ett par vantar förstår jag inte riktigt….ännu. Men jag biter ihop och försöker göra som ”fröken Eva” visar. Det trista är att mitt ryggskott tagit ett kurstillfälle ifrån mig. Hoppas jag är i tillräcklig form så att jag kan ta mig till kursen på tisdag.

13 responses »

  1. ahaaa tänk när jag kom in till dig efter din lilla hälsning så sa det klick och jag kom ihåg vad det var jag hade ”surrat” om här ;-))
    kul med besöket av dig – välkommen åter ;-))

Tankar....

