Näverstickning….

Standard

….. eller kontstickning eller om man vill vara mer internationell Enterlac.

I förra veckan gick jag en kurs i denna superroliga teknik. Hemslöjden i Stockholm är mycket bra på att få tag i bra ”lärare” och att ge väl organaiserade kurser. Den här gången var det Näverstickning som var temat. Jag har stickat det tidigare men fick en massa hål och annat trassel så jag gav upp….hur jag än bar mig åt blev jag inte nöjd med resultatet. Nu tänkte jag att ”skam den som ger sig”, jag kan säkert få hjälp med att räta ut frågetecknen och få en del handkraftiga tips. Det fick jag!!! Det var en trevlig kväll och jag fick verkligen tillbaka både inspiration, lust och energi, tack Helene Wallin!!!!foto Tantstickan

5 responses »

Tankar....

